Beddinghouse

Juul Lommen Venlo

Beddinghouse is een Nederlands familiebedrijf dat bed- & bad linnen ontwerpt en distribueert. Het bedrijf is gevestigd in het hart van de bloembollenstreek, Lisse. Het is opgericht in 1978 en is een marktleider in bedlinnen binnen de Benelux. Ook buiten de Benelux groeit de markt voor Beddinghoude snel. Beddinghouse ontwikkelt bed- & badlinnen voor haar eigen merken zoals Beddinghouse, Kardol & Verstraten en het lifestyle- & accessoiremerk KAAT Amsterdam. Daarnaast ontwikkelt Beddinghouse bed- & badlinnen voor gerenommeerde, internationale merken zoals Auping, Oilily en Rivièra Maison. Beddinghouse heeft ook uitgebreide ervaring met het ontwikkelen van succesvolle private label concepten. Het productportfolio bestaat onder andere uit dekbedovertrekken, hoeslakens, moltons, sierkussens en handdoeken.

 

Beddinghouse brengt twee keer per jaar een nieuwe collectie op de markt; een voorjaars- en najaarscollectie. Deze worden ontworpen en ontwikkeld in de eigen ontwerpstudio. De verschillende ontwerpers hebben ieder een eigen stijl, waardoor er altijd een passende ontwerp is voor de verschillende merken, stijlen en klanten. De collecties hebben als overeenkomst dat ze altijd worden ontworpen in lijn met de laatste mode- & interieurtrends. Beddinghouse onderscheidt zich in de markt door haar full-service concept. Binnen dit concept staat de klant en haar product centraal. 

 

Creëer verhalen met het Huis van bed en bad.

Beddinghouse

Corporate Responsibility

Beddinghouse voelt zich verantwoordelijk voor een beter milieu en een betere maatschappij. Het ontwikkelen van mooie collecties zonder dat dit een afbrekend effect heeft op de natuur en omgeving. 

Partner van Better Cotton
Meer dan 90% van de producten van Beddinghouse wordt gemaakt katoen. De keuze voor katoen is bewust gemaakt, zodat zowel jij als Beddinghouse met een gerust gevoel kan gaan slapen. Daarom is Beddinghouse partner van Better Cotton Initiatieve en investeert samen met BCI in verduurzaamde katoen productie. Het is hetzelfde product, met dezelfde kwaliteit, alleen de grondstof is vel beter verkregen. Zo wordt er bij het katoen minder water, minder pesticide en minder kunstmatige besmetting gebruikt. Uiteindelijk verbetert dit de kwaliteit van het product en is ook de oogst en de opbrengst voor de boer beter.