Ben je een onrustige slaper?

Prins Heerlijk Slapen Stadskanaal

Er zijn helaas veel mensen die ’s nachts slecht en/of onrustig slapen. Er zijn verschillende oorzaken en oplossingen te bedenken waarom je slecht slaapt. Benieuwd naar welke oorzaken?

OVERDAG

Er zijn een aantal dingen je kunt doen om je slaap ’s nacht te bevorderen. Overdag een lekker stuk lopen kan hier bijvoorbeeld goed bij helpen. Let er wel op dat je dit dan ’s middags of in het begin van de avond doet voor het beste resultaat. Daarnaast is daglicht overdag ook belangrijk. Veel licht zorgt ervoor dat je je biologische klok scherp houdt en de productie van melatonine stimuleert. Let daarnaast op dat je niet teveel cafeïne drankje inneemt, drink niet te veel koffie, thee en cola. 

VOORDAT U GAAT SLAPEN

Zet voordat je gaat slapen niet alle lichten aan in huis. Demp alvast het licht zodat je het slaaphormoon melatonine aan maakt. Zorg er ook voor dat je ruim twee uur voordat je gaat slapen, de computer uitzet. Fel licht verstoort de aanmaak van melatonine. 

DE IDEALE SLAAPOMGEVING

Voordat je gaat slapen is het belangrijk dat je een ideale slaapomgeving creëert. Zorg ervoor dat de temperatuur ongeveer 18 graden is in de slaapkamer. Verduister daarnaast ook de slaapomgeving, elk licht heeft een nadelig effect op de kwaliteit van slaap. Leg uw telefoon niet naast uw bed, de stralingen van uw telefoon zouden de kwaliteit van uw slaap beïnvloeden. Leg je telefoon niet naast je bed, de stralingen van je telefoon zouden de kwaliteit van je slaap beïnvloeden.

EEN GOED MATRAS, DEKBED EN KUSSEN

Controleer ook je matras, hoe oud is deze al? Een goed matras is niet ouder dan 10 jaar. Naast je matras is een dekbed en een goed passend hoofdkussen ook van groot belang. 

 

Wil je weten of je je slaapklimaat aan kan passen? Kom langs in onze winkel en probeer eens onze SlaapID-meting. 

SLAAPID METING