Jac Nota Dirkshorn

Het is weer Slaaptember! De maand waar het belang van slapen bij Beddenspecialist.nl extra centraal staat.

Kies bewust voor je nachtrust

Een goede nachtrust is de basis van een gezond, fit en gelukkig leven. De voordelen van goed slapen kennen wij als geen ander en daarom hopen wij dat je tijdens Slaaptember net even iets langer slaapt dan normaal. Dit kan je doen door een extra dutje te doen als je energie laag is, of 15 minuten eerder naar bed gaan, stel je ochtendalarm 15 minuten later in of haal jezelf uit standje Netflix en ga lekker slapen. Waarom? Zodat jij deze maand net even de extra broodnodige 'zzzzzlaap' kan krijgen. En daar wordt iedereen beter van.

Slaaptember

Hoe je dit het beste kan doen? Wat is het belang van goed slapen en goed slaapadvies? En hoe kunnen wij, als Beddenspecialist, jou daar het beste bij helpen? Dit zijn de vragen waar wij gedurende de maand september antwoord op zullen geven. Hou daarom onze Facebook pagina goed in de gaten!

 

Blijf tijdens Slaaptember op de hoogte:

Speciaal voor Jou

Het belang van goed slapen
Slapen met de juiste producten

Hoeveel slaap hebben kinderen nodig?

De zomervakanties op school zijn een leuke en spannende tijd voor kinderen, maar later naar bed gaan en urenlang slapen, kan verstorend zijn voor het schoolritme wat na 6 weken vakantie weer van start gaat. De kinderen gaan terug naar de klas en de overgang van de leuke vakantieperiode naar een meer gestructureerde dag is weer voor de lichaamsklok. 

 

Met deze tips zijn de kids snel weer klaar voor het normale schoolleven.
Slaap is vooral belangrijk voor kinderen omdat het rechtstreeks invloed heeft op mentale en fysieke ontwikkeling. Jonge kinderen (tot 12 jaar) hebben ongeveer 10-11 uur slaap nodig. Oudere kinderen rond de 9 uur. Te weinig slaap kan ervoor zorgen dat kinderen prikkelbaar worden, stemmingswisselingen krijgen of zelfs gedragsproblemen die uiteindelijk hun leervermogen op school beïnvloeden. Een mooi moment om eens extra aandacht te besteden tijdens de Slaaptember maand en de start van een nieuw schooljaar.

Wat kun je doen:

  • Creëer routine
  • Zorg ervoor dat de kinderen ontspannen naar bed gaan
  • Probeer tot een uur voor het slapen gaan speelgoed en elektronische apparaten weg te leggen
  • Een bad met daarna een lekker kopje warme melk of thee 
  • Lees een leuk verhaaltje uit een boek voor
  • Zorg ervoor dat het bed er comfortabel uit ziet - en stuur kinderen nooit naar bed als ze stout zijn ;-)